•  
    • Razgovor sa Darkom Heričem, direktorom fotografije filma „Svemir među nama"

      SOFEST 2022 / Vesti / Razgovor sa Darkom Heričem, direktorom ...
      09. Jul 2022.
      Razgovor sa Darkom Heričem, direktorom fotografije filma „Svemir među nama"

      U okviru takmičarskog programa 50. Filmskog festivala u Sopotu, u nedelju 10. jula od 17 časova u Centru za kulturu Sopot, biće prikazan film slovenačko-srpske koprodukcije SVEMIR MEĐU NAMA, rediteljke Rahele Jagrič Pirc. Tim povodom, gost festivala je Darko Herič, direktor fotografije, sa kojim smo malo porazgovarali o aktuelnim dešavanjima...

      - Kakvo je bilo vaše iskustvo rada na filmu SVEMIR MEĐU NAMA, da li ste uspeli da ostvarite on što ste kao ekipa zamislili?

      Rad na filmu SVEMIR MEĐU NAMA bio je veoma interesantan i neobičan. Pripreme smo počeli malo prije prvog “zaključavanja” zbog kovida 2020. godine, i nastavili smo putem telefona i ostalih onlajn aplikacija. Do mjesec dana prije početka snimanja nismo znali da li ćemo uopšte početi sa snimanjem. Kad smo počeli, bili smo jedina produkcija u Sloveniji koja je snimala u to vrijeme (tokom jedina 3 slobodna meseca preko leta). Vrlo sam zahvalan produkciji i ekipi da smo ipak krenuli u proizvodnju, jer smo bili jedini film (čak se stalo i sa proizvodnjom stranih reklama). Imali smo mogućnost korišćenja raznovrsne snimajuće, scenske i rasvetne tehnike, koju inače ne bi smo mogli da dobijemo u normlanim okolnostima. Ako bi opet išao od početka, poželio bi više dana snimanja, pogotovo jer smo radili s mladim glumcima i na udaljenim lokacijama. Ali opet, tu se postavlja pitanje da li bi uopšte imali mogućnost da snimamo više dana…

      - Koliki je danas značaj filmskih festivala za filmove, u eri internet platformi za gledanje filmova i različitih video sadržaja?

      Mislim da su festivali još bitniji nego prije, jer održavaju ideju zajedničkog gledanja filma na velikom platnu. Ovo zvuči bizarno, jer tako bi trebalo da bude u osnovi. Mislim da je percepcija i dojam filma gledanog na velikom platnu zajedno s ostalom publikom, u odnosu gledanja solo na malom TV ekranu, apsolutno superiorna. Želim živjeti u društvu gdje se film i ostali kulturni događaji prate uživo u skupini ljudi, a ne kod kuće svako u svojoj maloj fotelji.

      - S obzirom da ste i ranije sarađivali sa kolegama iz Srbije, kakva su vaša iskustva o regionalnim koprodukcijama i njihovom značaju?

      Raspadom Jugoslavije na naše male zemlje, raspalo se i jedno ogromno filmsko tržište (kako proizvodnje, tako i distribucije). Mislim da je regionalna saradnja bitna za povezivanje struke, mijenjanje radnog okruženja, razmena iskustava i upoznavanje malo drugačije kulture. Naravno i doprinos većem budžetu filmova. Dolazim iz Slovenije, a studirao sam u Zagrebu, tako da sam već od početka bavljenja filmom u "regionalnoj koprodukciji". Mislim da je bitna i zato jer svi mi imamo priče koje su interesantne i narodima u okolini.

      Priredio Petar Alempijević

    •